Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 10 of 43

Thread: De weeklydose.awards 2003: achtergrondinformatie

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Talking

Het is weer zover: op weeklydose.com kun je van zondag 18 januari tot en met zondag 15 februari 2004 je stem uitbrengen in de twaalf verschillende categorie?n van de jaarlijkse weeklydose awards. Stemmen is leuk, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer, vandaar dat hieronder per categorie nadere informatie wordt gegeven over de genomineerden. Aan welke series hebben de makers meegewerkt en van welke uitgeverijen zijn de comics? Je vindt de antwoorden hier.

Beste schrijver
    Brian Michael Bendis (Ultimate Spider-Man, Powers)
    Kurt Busiek (Astro City, JLA / Avengers)
    Neil Gaiman (1602, The Sandman: Endless Nights)
    Alan Moore (Promethea, Smax)
    Mark Waid (Fantastic Four, Empire)

Beste tekenaar
    John Cassaday (Planetary)
    Bryan Hitch (The Ultimates)
    Andy Kubert (1602)
    Jim Lee (Batman)
    George P?rez (JLA / Avengers)

Beste inkleurder
    Steve Buccellato (Batman: Death and the Maidens)
    Matt Hollingsworth (Daredevil, Gotham Central)
    Patricia Mulvihill (100 Bullets)
    Justin Ponsor (Sojourn)
    Studio F (Spectacular Spider-Man, Incredible Hulk)

Beste cover artist
    Dave Johnson (100 Bullets, Batman)
    Joshua Middleton (NYX, New Mutants)
    Alex Ross (Astro City)
    Ben Templesmith (Criminal Macabre, 30 Days of Night)
    Ashley Wood (Popbot, Run)

Beste team makers
    Brian Azzarello & Eduardo Risso (100 Bullets, Batman)
    Brian Michael Bendis & Michael Avon Oeming (Powers)
    Jeph Loeb & Jim Lee (Batman)
    Peter Milligan & Michael Allred (X-Statix)
    Mark Waid & Mike Wieringo (Fantastic Four)

Beste nieuwe talent
    Andy Diggle (The Losers)
    Joshua Middleton (NYX)
    Gail Simone (Birds of Prey)
    Brian K Vaughan (Y: The Last Man, Runaways)
    Bill Willingham (Fables)

Beste serie
    Batman (DC Comics)
    Daredevil (Marvel)
    New X-Men (Marvel)
    Planetary (DC / WildStorm)
    The Ultimates (Marvel)

Beste nieuwe serie
    El Cazador (CrossGen)
    The Losers (DC / Vertigo)
    Love Fights (Oni Press)
    NYX (Marvel)
    Teen Titans (DC Comics)

Beste single issue
    Batman #614 (de Joker wordt bijna vermoord door Batman)
    Fables #17 (ultieme confrontatie tussen Snow White en Goldilocks)
    Fantastic Four #500 (ontknoping van de terugkeer van Doctor Doom)
    JLA / Avengers #3 (JLA en Avengers in alternatieve dimensies)
    New X-Men #150 (confrontatie met Magneto, het lot van Jean Grey)

Beste one-shot / miniserie
    1602 (Marvel)
    Blankets (Top Shelf)
    Dark Days (IDW Publishing)
    JLA / Avengers (DC / Marvel)
    The Sandman: Endless Nights (DC / Vertigo)

Beste uitgeverij
    Dark Horse (uitgever van oa. Hellboy, Star Wars, Buffy)
    DC (uitgever van oa. Batman, Superman, JLA)
    Dreamwave (uitgever van oa. Transformers, TMNT)
    Image (uitgever van oa. Powers, Savage Dragon, Spawn)
    Marvel (uitgever van oa. Spider-Man, Incredible Hulk, X-Men)

Beste Juniorpress serie
    Jim Lee's Batman (door Lee & Loeb)
    Spawn (door Holguin, McFarlane & Medina)
    Spiderman (door Straczynski, Romita Jr, Jenkins & Buckingham)
    Wolverine (door Rucka & Robertson)
    X-Mannen (door Claremont & Larroca)

Dat moet genoeg informatie zijn. Maak je keuze en stem! Ik ben benieuwd wie dit jaar de prijzen in de wacht gaan slepen.

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Mijn keuzes:

Beste schrijver
    Waarom? Hij heeft laten zien met Fantastic Four dat een langlopende serie goed kan zijn. Nu hoefde ik daar niet van overtuigd te worden, maar hij heeft wel de comicwereld overtuigd.

Beste tekenaar
    Jim Lee
    Geen makkelijke keus. Totdat ik mij zijn aquarel panels voor de geest kreeg. Eindelijk iemand die na jaren nog progressie in zijn werk lijkt te hebben.

Beste inkleurder
    Studio F (Spectacular Spider-Man, Incredible Hulk)
    eingelijk niet veel verschil voor me, maar van beide series heb ik wel genoten van de kleurcombinaties (soms als enige onderdeel...)

Beste cover artist
    Joshua Middleton (NYX, New Mutants)
    Domweg schitterend.

Beste team makers
    'nuff said toch? zie schrijver.

Beste nieuwe talent
    Brian K Vaughan
    Jullie hebben me vast wel eens gehoord over Negative Exposure. Nee? Blinde kippen... Iemand die een Spider-man kan schrijven die daadwerkelijk grappig is, lijkt al een decennia of twee niet meer te bestaan. Wat zeg je? Bastaardzoon van Roger Stern? mmm... twintig jaar... zou kunnen! [img]smile.gif[/img]

Beste serie
    brrr... wat een vreselijke lijst
    Write in: Fables!

uitleg? mmm...Fables....mmmm

Beste nieuwe serie
    NYX (Marvel)
    Iemand die een oud concept een aantrekkelijk leven in kan blazen moet dat doen met een goed idee. En dat is dit zeker. Een van de weinige nieuwe series die dit jaar niet het gevoel gaven: been there, done that.

Beste single issue

'nuff said again. Leg dit eens naast een ander jubileum nummer en zie daar; geen schaamteloze commercie uitbuiting maar een vreselijk goed verhaal.

JLA / Avengers (DC / Marvel)

Staat deze hier wel goed? Ik bedoel, nog niet eens af in 2003! Ah...maar kijk domweg eens naar 1 deel en je bent al overtuigd! Volgend jaar weer dus! [img]wink.gif[/img]

Beste uitgeverij
    DC (uitgever van oa. Batman, Superman, JLA)

Tja... Hush, Aquaman, Teen Titans, Fables, Dr Fate om maar eens een paar toppers te noemen. De parels van de andere maatschappijen liggen me iets te veel in de modder dat het gros is wat er uitgegeven wordt. DC lijkt een klasse beter dit jaar.

Beste Juniorpress serie
    Jim Lee's Batman (door Lee & Loeb)

Als het jaar gestart was met X-treme, dan was het deze serie geweest. Maar het diepe dal wordt echter maar een heuveltje gemiddeld door Chris en Sal. Batman heeft mij niet verveeld. Overige series hobbelden wat boven gemiddeld.

aparte write in Categorie [img]biggrin.gif[/img]
    Beste WD-er
    Brinkje

gezien het lef om als dubbele minderheid (Belg en meisje) hier op het board te verschijnen. [img]tongue.gif[/img]

Inactive Member Pee-Duh-Bee's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Dat spreek je overigens op z?n Chinees uit: Blink_je [img]tongue.gif[/img]

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver: Na enige twijfel besloot ik toch maar een write-in te doen. Ik vind toch MArk Millar. Niet alleen vanwege de Ultimates die kwalitatief nog steeds top zijn maar vooral vanwege zijn nieuwe lijn Millarworld titels. Voor het eerst sinds jaren word er iets geheel nieuws door een comicmaker uitgeprobeerd om niet alleen zijn eigen comics aan de man te brengen maar ook comics als geheel te promoten.

Beste tekenaar:
    Jim Lee. Alleen hij zorgde ervoor dat Batman dit jaar meer ging verkopen.

Beste inkleurder:
    Vanwege de sfeervolle inkleuring van Sojourn (Een serie waarvan de tekeningen meerdere malen door Olav gepost zijn) koos ik voor Justin Ponsor. Maar misschien had ik hier toch beter Richard Isanove kunnen doen omdat zijn kleuren een aanvulling zijn op het tekenwerk van Andy Kubert.

Beste cover artist:
    Joshua Middleton. Zijn stijl viel me direct op. Een betere motivatie heb ik gewoon niet.

Beste team makers:
    Waid en Wieringo. Ook dat lijkt me duidelijk. Als je als team zijnde aan de kant gezet word en dan zo'n oproer weet te veroorzaken moet je iets bijzonders in huis hebben.

Beste nieuwe talent:
    Brian K Vaughan. Zijn Y the last man is nog steeds prettig leesvoer te noemen. Hij schijnt ook iets met Spiderman te doen...Daar hoor je hier echter vreemd genoeg niks over. [img]wink.gif[/img]

Beste serie:
    Een serie die het hele jaar door voor gesprekstof zorgde was toch de New X-men.

Beste nieuwe serie:
    Pur op basis van het gegeven dat ik nooit eerder een piratencomic heb gezien zeg ik dan ook: El Cazador.

Beste single issue:
    Batman 614

Beste one-shot/miniserie:
    1602

Beste uitgeverij:
    Vanwege het diverse aanbod van materiaal zeg ik dit keer DC.

Beste Juniorpress serie:
    X-mannen. Mooi verzorgde uitgave die ik zeker gekocht zou hebben als ik de Amerikaanse al niet had.

Inactive Member The_Silver_Armadillo's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Cool

Beste Schrijver
    Alan Moore: de schrijver met de creatiefste ideeen en de grenzen van het medium probeert te verkennen.

Beste Tekenaar
    John Cassaday: prachtige sfeervolle tekeningen in een eigen stijl en zijn cinematische lay-outs maken hem de beste tekenaar van de lijst.

Beste cover artist
    Dave Johnson: strakke design van zijn covers spreken me erg aan. (Eigenlijk had ik een write-in moeten doen voor Brian Wood voor zijn Global Frequency covers. Dat is pas een strakke design.)

Beste team makers
    Mark Waid & Mike Wieringo: Ik heb niet veel van hun FF gelezen maar de verhalen en tekenstijl passen perfect bij elkaar.

Beste nieuw talent
    Joshua Middleton: mooie, rustige, elegante tekenstijl en ook weer in een geheel eigen stijl.

Beste serie
    Planetary: Omdat het het beste uit de lijst is. Maar eigenlijk had ik een write in moeten doen voor Wildcats Vol 3.0. Casey's verhalen over de macht(stijd) van bedrijven zijn spannend en intelligent. Gekoppeld aan de strakke tekeningen van Nguyen maakt dat de beste comic op het moment.

Beste One Shot / Mini Serie
    Ik had een write in moeten doen voor League of Extraordinary Gentlemen vol.2: een origineel creatief gegeven wordt prachtig uitgewerkt in O'Neils gedetaileerde tekeningen. Wat een rijkdom aan research en verwijzingen zit er in deze comic.

Beste uitgeverij
    DC: vanwege de varieteit aan comics die ze uitgeven. Niet alleen superhelden maar ook titels voor ander publiek.

Inactive Member I.c.e Motion's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver

Beste tekenaar
    Write-in: Andrea diVito (Brath) gewoon een heerlijke serie om naar te kijken en hij is snel, mijn nummer 2 zou Paul Pelletier (Negation) geweest zijn.

Beste inkleurder
    Write in: Rob Schwager (Brath)
    Dankzij het teamwork tussen inkleurder en tekenaar mooie resultaten.

Beste cover artist
    Adi Granov, begonnen bij Dreamwave voor Necrowar, daarna weggekaapt door Marvel als cover artist.

Beste team makers
    Wieringo blijft een van mn favoriete tekenaars en samen met Waid geeft het gewoon goede resultaten.

Beste nieuwe talent
    Todd Nauck
    We kenden hem al wel een tijdje als tekenaar, maar als schrijver vind ik hem op Wildguard toch behoorlijk leuk werk afleveren

Beste serie
    Write-in: Fantastic Four

Beste nieuwe serie
    El Cazador
    De enige uit het lijstje welke ik lees en ik had geen zin om ook hier weer een write-in te gaan bedenken.

Beste single issue

Goede ontknoping en de extra versie was gewoon goed uitgevoerd.

Beste uitgeverij
    Image

Flink aantal series hier opgepikt dit jaar. Dreamwave blijft het ook leuk doen, jammer dat hun eigen titels iedere keer scheef lopen.

Inactive Member Jero's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Beste schrijver

Bendis liet dit jaar voor het eerst wat steekjes vallen, dus gaat Gaiman ermee vandoor. Schreef twee monsterprojecten die het jaar 2003 mede bepaalden.

Beste tekenaar

Andy Kubert. Vind ik al jaren een van de beste tekenaars en lijkt met 1602 n?g verder te groeien. Daddy Kubert would be proud.'

Beste inkleurder

Patricia Mulvihill. Lekker sfeervol, veel mooie tinten. Kan een scene treffend neerzetten, ongeacht de locatie.

Beste cover artist

Dave Johnson. Hij is deel van het team makers wat furore blijft maken met 100 Bullets.

Beste team makers

Brian Azzarello en Eduardo Risso.

Beste nieuwe talent

Heb wat schetsen van Andy Diggle gezien en dat zag er toch wel heel indrukwekkend uit. Verder gaan we van Joshua Middleton nog veel plezier beleven. Gail Simone vind ik geen "talent" meer, die heeft zich al definitief geschaard tot de elite.

Beste serie

The Ultimates. Geen uitleg nodig. Vond Y: The Last Man ook heel consistent, maar zat helaas niet in het lijstje.

Beste nieuwe serie

El Cazador. Puur op basis van wat ik heb gelezen uit reviews. Ben wel van plan om deze serie binnen afzienbare tijd de kans te geven.

Beste single issue

Was ook een heel moeilijke keuze, single issues vind ik niet memorabel genoeg. En als die er al zijn, dan heb ik ze in 2003 niet of nauwelijks gezien.
    Vond New X-men heel spetterend, Fantastic Four was een mijlpaal maar Batman was het meest intrigerend.

Beste one shot/miniserie

Sandman: Endless Nights. In 2003 werd de Sandman mythologie weer op de kaart gezet dankzij deze uitstekend geschreven miniserie.

Beste uitgeverij

DC Comics. De line-up lijkt ieder jaar steeds evenwichtiger te worden, die toch al verbluffend was. Waar Marvel de nadruk legt op hype's, laat DC de comics voor zich spreken.

Beste Juniorpress serie

Jim Lee's Batman. Leuk initiatief van JP om een story arc van een serie die hier niet apart word verkocht te bundelen in wat losse uitgeven, eindelijk een nieuwe serie en wat vers bloed op de Nederlandse markt! Dit smaakt zeker naar meer.

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Allemaal write-ins.De winaars komen toch wel uit de bekende rijtjes! One-shot/mini jammer dat het geen TPB mocht zijn want voor mij was het anders met kop en schouders The Boondocks Na zo'n pil wil je even gewoon helemaal geen andere comics meer lezen...alles staat erin voor mij.

Beste schrijver
    -Warren Ellis
    Was foutje wilde Christopher Priest!
    [img]frown.gif[/img]

Beste tekenaar
    -Salvador Larroca

Beste inkleurder
    -Liquid!

Beste cover artist
    -Greg Horn

Beste team makers
    -Ellis en Cassaday

Beste nieuwe talent
    -Aaron McGruder
    BW (van Fables) gaat al mee sinds Elementals!
    veel langer dan McGruder.

Beste serie
    -The Legion

Beste nieuwe serie
    -Supreme Power

Beste single issue
    -Extreme X-men #32

-Orbiter

Beste uitgeverij
    -Fantagraphics
    Mag weleens in de spotlight al jaren een constante in de Indie hoek.

Beste Juniorpress serie
    Lees ik niet.

<font color="#cc6600" size="1">[ January 18, 2004 05:22 PM: Message edited by: Defunkt ]</font>

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Defunkt:
    Beste Juniorpress serie
    Lees ik niet.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">huh? Wie was er ook al weer op zoek naar JL's Batman 1?

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Originally posted by Gently:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Defunkt:
    Beste Juniorpress serie
    Lees ik niet.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">huh? Wie was er ook al weer op zoek naar JL's Batman 1?</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik was toch al te laat..dus ik wacht op een TPB in het Engels. Ik weet niet eens of die er al is! Hoe dan ook dat soort populaire strips worden tot den eindigheid herdrukt..kans genoeg, Moet nog zoveel lezen.

OT:
    En niet schrikken nu iedereen ik heb gisteren voor het eerst Batman besteld..ikke aan de Batman!!?? Ja als Nocenti hem schrijft!!! Heb maar ook meteen de TPB van Teen Titans (van de nieuwe run) besteld. Ik hou van team books en las vroeger weleens een comicje van TT ( cross-over XM anyone!! [img]tongue.gif[/img] ). Ben benieuwd!
    Oh ja en niet alleen Bats maar ook voor het eerst van me leven Captain America besteld, de mini met Falcon! Beiden superhelden moest ik niks van hebben toch leken deze twee projectjes me super leuk! [img]smile.gif[/img]

<font color="#cc6600" size="1">[ January 19, 2004 05:53 AM: Message edited by: Defunkt ]</font>

Page 1 of 5 12345 LastLast