Mijn keuzes:
Beste schrijver
Mark Waid (Fantastic Four, Empire)
Waarom? Hij heeft laten zien met Fantastic Four dat een langlopende serie goed kan zijn. Nu hoefde ik daar niet van overtuigd te worden, maar hij heeft wel de comicwereld overtuigd.
Beste tekenaar
Jim Lee
Geen makkelijke keus. Totdat ik mij zijn aquarel panels voor de geest kreeg. Eindelijk iemand die na jaren nog progressie in zijn werk lijkt te hebben.
Beste inkleurder
Studio F (Spectacular Spider-Man, Incredible Hulk)
eingelijk niet veel verschil voor me, maar van beide series heb ik wel genoten van de kleurcombinaties (soms als enige onderdeel...)
Beste cover artist
Joshua Middleton (NYX, New Mutants)
Domweg schitterend.
Beste team makers
Mark Waid & Mike Wieringo (Fantastic Four)
'nuff said toch? zie schrijver.
Beste nieuwe talent
Brian K Vaughan
Jullie hebben me vast wel eens gehoord over Negative Exposure. Nee? Blinde kippen... Iemand die een Spider-man kan schrijven die daadwerkelijk grappig is, lijkt al een decennia of twee niet meer te bestaan. Wat zeg je? Bastaardzoon van Roger Stern? mmm... twintig jaar... zou kunnen! [img]smile.gif[/img]
Beste serie
brrr... wat een vreselijke lijst
Write in: Fables!
uitleg? mmm...Fables....mmmm
Beste nieuwe serie
NYX (Marvel)
Iemand die een oud concept een aantrekkelijk leven in kan blazen moet dat doen met een goed idee. En dat is dit zeker. Een van de weinige nieuwe series die dit jaar niet het gevoel gaven: been there, done that.
Beste single issue
Fantastic Four #500 (ontknoping van de terugkeer van Doctor Doom)
'nuff said again. Leg dit eens naast een ander jubileum nummer en zie daar; geen schaamteloze commercie uitbuiting maar een vreselijk goed verhaal.
Beste one-shot / miniserie
JLA / Avengers (DC / Marvel)
Staat deze hier wel goed? Ik bedoel, nog niet eens af in 2003! Ah...maar kijk domweg eens naar 1 deel en je bent al overtuigd! Volgend jaar weer dus! [img]wink.gif[/img]
Beste uitgeverij
DC (uitgever van oa. Batman, Superman, JLA)
Tja... Hush, Aquaman, Teen Titans, Fables, Dr Fate om maar eens een paar toppers te noemen. De parels van de andere maatschappijen liggen me iets te veel in de modder dat het gros is wat er uitgegeven wordt. DC lijkt een klasse beter dit jaar.
Beste Juniorpress serie
Jim Lee's Batman (door Lee & Loeb)
Als het jaar gestart was met X-treme, dan was het deze serie geweest. Maar het diepe dal wordt echter maar een heuveltje gemiddeld door Chris en Sal. Batman heeft mij niet verveeld. Overige series hobbelden wat boven gemiddeld.
aparte write in Categorie [img]biggrin.gif[/img]
Beste WD-er
Brinkje
gezien het lef om als dubbele minderheid (Belg en meisje) hier op het board te verschijnen. [img]tongue.gif[/img]
Bookmarks